fbpx

Despre Facebook

 In Social Media

Facebook-ul nu mai este util?

Consideri ca pagina ta de Facebook nu mai este un canal de comunicare util pentru business-ul tau?

Atunci iti spunem noi ca nici nu puteai sa te inseli mai mult de atat. Dar atunci unde este problema?

Problema cu engagement-ul scazut si “plictiseala” de pe Facebook apare de la lipsa unei strategii!

Acestea fiind spuse, echipa Digital Charms este la datorie si iti prezinta 10 sfaturi utile pe care sa le folosesti pentru a te promova si pentru a-ti creste afacerea.

1.Asigura-te ca pagina ta de Facebook este o pagina de business in adevaratul sens al cuvantului

Ai nevoie de o pagina de afaceri adevarata, nu de un profil personal de Facebook pentru a comercializa eficient. Poate o sa ti se para evident insa, ca oameni care se ocupa de social media, iti spunem drept ca noi am ramas surprinsi de cat de multi antreprenori gresesc la acest capitol. De asemenea, in cazul fericit unde deja exista o pagina de Facebook de business, trebuie sa te asiguri ca pagina ta este incadrata corespunzator in urmatoarele sase tipuri:

  • Afacere locala sau loc
  • Artist, Trupa sau Persoana Publica
  • Companie, organizatie sau institutie
  • Divertisment
  • Marca sau produs
  • Cauza sau comunitate

Alegerea corespunzatoare a categoriei din care business-ul tau face parte este vitala, deoarece anumite caracteristici pot fi sau nu disponibile daca alegi categoria gresita. La fel cum Facebook alege cand o persoana isi doreste sa vada astazi “stirile locale” sau “produsele tale”. De exemplu, atunci cand selectezi “Afacere locala sau loc” Facebook iti ofera optiunea de a seta o adresa fizica, in timp ce “Marca sau produs” nu are aceasta caracteristica.

Un alt beneficiu al unei pagini de business este oportunitatea de a implementa un chatboot de mesagerie. Cu ajutorul mesajelor directe si a raspunsurilor automate, ai avantajul de a te conecta in permanenta cu potentialii tai clienti, de a raspunde automat intrebarilor frecvente si de a rezolva problemele de baza.

2.Optimizeaza-ti imaginea in online.

Trebuie sa te asiguri ca upload-ezi cateva imagini de calitate pe pagina ta de Facebook. De la poza de profil, la fotografia de coperta si in postari, toate imaginile trebuie sa fie cat se poate de captivante si sa transmita cat mai clar si real ce face compania ta.

Extra tip: Nu-i lasa sa se plictiseasca de aceleasi imagini “intepenite” in cover.

3.Foloseste butonul CTA (Call to Action) inteligent

O alta caracteristica pe care multi antreprenori tind sa o treaca cu vederea atunci cand creaza o pagina noua pentru business-ul lor pe Facebook este utilizarea unui buton de call to action simplu.

Ceea ce face butonul de CTA depinde in totalitate de ceea ce cauti sa realizezi cu pagina de Facebook insa un lucru il stim clar, nu o sa duci lipsa optiunilor pentru ca Facebook iti pune la dispozitie o multime de variante: Cumpara acum, Inscrie-te, Contacteaza-ne, Utilizeaza Aplicatia, Vezi videoclipuri etc.

4.Incepe sa publici continut relevant si “echilibrat”

Acum, ca ai setat pagina de Facebook à la carte, este momentul sa iti aduni toate fortele pentru a crea continut de calitate. Nu te limita la un singur tip de continut, acela care spune: VAND, VAND, HAI SI CUMPARA! Imbratiseaza oportunitatea de a experimenta mai multe variante de continut pentru a afla ce ii place urmaritorului tau sa vada.

Am scris mai multe despre continut in postarea noastra anterioara pe care o gasesti aici.

Daca respecti regulile de mai sus, nu te vei mai confrunta niciodata cu problema „publicul meu este plictisit”. In plus, ti se ofera oportunitatea de a descoperi ce ii place publiciului tau sa vada, care sunt nevoile lor si tu vei sti clar ce alt tip de continut urmeaza sa ii afisezi. Astfel, Facebook o sa fie incantat sa-ti afiseze postarile profilelor interesate de nisa ta.

5.Optimizeaza-ti postarile

Newsfeed-ul Facebook este un spatiu foarte aglomerat. Modul in care iti creezi postarile fie le va trimite pe “podium”, fie le va arunca pe fundul oceanului Newsfeed si nimeni nu o sa le mai vada vreodata.

Postarile de pe pagina ta de Facebook, insotite de imagini convingatoare de inalta calitate, sunt de 10 ori mai eficiente comparativ cu postarile care au doar un text sau o fraza de genul “Oferta senzationala”.

Exemplu: Daca scopul tau este sa share-uiesti un link al unei stiri virale, asigura-te ca elimini URL-ul linkului din postare. Cum faci asta? Pur si simplu lipesti link-ul si ii acorzi un moment Facebook-ului sa iti incarce informatiile din adresa URL-ului, apoi stergi link-ul inainte de a posta. Cu aceasta practica, te asiguri ca transmiti un mesaj curat, mai putin aglomerat si iti ajuti urmaritorii sa se concentreze asupra subiectului si a imaginii.

6.Folosteste-te de continutul generat de utilizatori

Cand vorbesti de marketing pe Facebook, nu trebuie sa iti creezi continut tot timpul. Uneori, poti sa folosesti imaginile create de vizitatorii sau utilizatorii tai. Acest aspect te ajuta sa economisesti timp si resurse dar, de asemenea, promovezi loialitatea marcii tale si ii faci pe utilizatori sa se simta apreciati ca te ajuta sa te promovezi in online.

Cea mai simpla metoda de a obtine continut de la urmaritorii tai este sa ii incurajezi sa impartaseasca in online experienta lor cu produsul sau serviciul tau. Tine minte: Majoritatea urmaritorilor adora recunoasterea!

7.Posteaza videoclipuri mai des.

Un alt mod minunat de a creste interactiunea pe Facebook este prin videoclipuri. Utilizatorii urmaresc zilnic peste 100 de milioane de ore videoclipuri pe Facebook, iar acesta este doar inceputul. De asemenea, Facebook face ajustari permanent la modul in care algoritmul determina interesul individual prin videoclipurile pe care utilizatorii le urmaresc.

Exista cateva lucruri esentiale de care trebuie sa tii cont atunci cand produci videoclipuri pentru Facebook:

  • 85% dintre utilizatorii Facebook prefera vizionarea videoclipurilor pe mut. De aceea subtitrarea acestora este foarte importanta.
  • 80% dintre utilizatori devin iritati atunci cand videoclipurile apar in linie cu alte subiecte ce nu au nici o legatura cu afacerea ta, deci asigura-te ca videoclipul pe care il incarci este configurat corect.

Profita de “Facebook Live” daca nu ai o echipa care sa iti creeze videoclipurile. Facebook Live este un serviciu de streaming care iti permite sa difuzezi imagini in direct de pe smartphone. Multe companii au descoperit ca este o modalitate excelenta de a crea oportunitati si de a maximiza engagementul.

8.Utilizeaza informatiile despre pagina ta pentru a monitoriza progresul

Postarile si actualizarile periodice sunt doar jumatate din lupta. Cealalta jumatate este despre monittorizarea valorilor paginii tale de Facebook, pentru a descoperi tendintele implicarii, astfel incat sa stii ce faci corect (si ce faci gresit). Cel mai bun instrument penru a face aceasta “analiza” este Facebook Insights.

Page Insights iti ofera o imagine clara a evolutiei paginii din ultima saptamana sau chiar ultima luna, cu detalii despre urmatoarele:

  • Numarul de aprecieri noi la pagina/ numarul de dezabonari de la pagina
  • Reach-ul postarilor
  • Engagementul cu postarile
  • Comentarii
  • Actiuni efectuate pe pagina

9.Intretine-ti postarile pe Facebook corect

Ar trebui sa iei in considerare si calendarul postarilor tale pe Facebook. Nu multi oameni isi dau seama de acest lucru, dar exista cel mai oportun moment pentru a posta noutati, spre deosebire de a arunca la intamplare continut pe pagina ta de Facebook. Deci, cum faci asta?

Poti obne informatii despre cele mai bune momente pentru a publica o postare tot din Insights. De aici iti extragi toate informatiile necesare cum ar fi:

  • Momentul in care utilizatorii tai sunt online
  • Cat de bine se comporta postarile tale
  • Ce postare creaza cel mai mare engagement

Atunci cand inveti care este cel mai bun moment pentru a posta, poti maximiza sansele de a-ti atinge scopurile pentru care ai deschis pagina de Facebook.

10.Profita de Audience Insights

Ultimul pe lista instrumentelor de analiza este Audience Insights. Dupa cum sugereaza si numele, acesta va ofera detalii importante despre utilizatori cum ar fi: varsta, sexul, nivelul de educatie, tara de provenienta etc. Aceste informatii se pot dovedi utile pentru eficientizarea comunicarii sau atunci cand iti doresti sa descoperi mai multe detalii despre audienta ta.

Acestea fiind spuse, oricat de mult si-ar schimba Facebook algoritmii, un lucru este sigur – aceasta retea sociala va ramane o platforma de marketing viabila pentru multi ani. Cheia succesului este sa continui sa iti imbunatatesti abordarea. Poti sa incepi cu sfaturile mentionate mai sus! Speram sa-ti fie de folos.

Team, DC.

Recommended Posts
Comments
pingbacks / trackbacks
  • […] folosești sfaturile pe care le-am prezentat în articolele ‘Social media în 5 pași’ și ‘Let’s make Facebook great again’, pentru că acestea rămân în continuare puncte cheie pe care le poți folosi în […]

Leave a Comment

0

Start typing and press Enter to search